Rádi bychom Vás tímto informovali, že dnešním dnem, tj. 26. listopadu 2021 končí přechodné období pro šíření reklamních materiálů na zdravotnické prostředky („ZP“) a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro („IVD“). Nově tak všechny reklamní materiály týkající se ZP a IVD musí splňovat požadavky zákona o regulaci reklamy ve znění zákona č. 90/2021 Sb.
V této souvislosti tak zejména doporučujeme:
- zkontrolovat aktuálně šířené reklamní materiály z hlediska jejich souladu s novými pravidly regulace reklamy,
- stáhnout od obchodních zástupců a z „terénu“ všechny staré materiály, které nejsou v souladu s novými pravidly,
- stáhnout jakoukoliv internetovou prezentaci, která není v souladu s novými pravidly,
- kontaktovat třetí strany, které Vaši reklamu podle staré právní úpravy (reklamu, jejímž jste zadavatelem či zpracovatelem) šíří, aby její další šíření ukončili.
Dále bychom Vás rádi informovali, že k dnešnímu dni Státní ústav pro kontrolu léčiv vydal oficiální doporučující pokyny k problematice regulace reklamy na ZP a IVD. Konkrétně se jedná o následující pokyny:
- UST-39 – Regulace reklamy na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro [dostupný zde: UST-39, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)];
- UST-40 – Doporučující pokyn k pojmu „odborník“ [dostupný zde: UST-40, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)];
- UST-41 – Poskytování reklamních vzorků zdravotnických prostředků a diagnostických zdravotnických prostředků in vitro [dostupný zde: UST-41, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)];
- UST-42 – Sponzorování a poskytování darů a jiného prospěchu odborníkům u reklamy na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro [dostupný zde: UST-42, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)].
V případě, že budete potřebovat v této oblasti jakoukoliv konzultaci či radu, neváhejte se na nás kdykoliv obrátit!