Termín konání:

Dovolujeme si Vás již tradičně v čase, kdy se k nám již pomalu začíná vkrádat podzimní počasí, pozvat na náš každoroční velký webinář FARMACIE, MARKETING A PRÁVO, kdy se opět podíváme nejen českou i slovenskou právní úpravu regulace reklamy, ale i na vše aktuální v legislativě a skutečné praxi.

Po výborných zkušenostech z loňského roku bude náš webinář opět dvoudenní! Na vše tedy bude dost času, a můžete tak být bez obav, že by se na Vaše dotazy či na některá pro Vás důležitá témata nedostalo. Budeme rádi, když nám dotazy či témata, která preferujete a z praxe vidíte jako potřebná, pošlete předem. Klidně již nyní! Budeme tak moci ještě více, nejenom z našeho pohledu a naší práce pro Vás, přizpůsobit program našeho webináře Vašim aktuálním potřebám. Napište nám a dejte vědět své preference a dotazy či zpětnou vazbu, a to ideálně přímo Mgr. Liboru Štajerovi na e-mailovou adresu libor.stajer@kmvs.cz. A určitě si naplánujte dost času, když bude hodně dotazů, bude méně přestávek.

Místo konání

Online přenos z Altánů Kampa

Středa 9. listopadu 2022 od 9.00 do 17.00 hod. (část ČR)

Čtvrtek 10. listopadu 2022 od 9.00 do 15.00 hod. (část SR)

Přednášející

Libor Štajer, partner KMVS
Lucie Macáková, advokátka KMVS
Petra Maryšková, advokátka KMVS
Antonín Valuš, advokát KMVS
 

a
 

Marko Polakovič, advokát Polakovič & partn.
Ivana Polakovičová, advokátka Polakovič & partn.

Cena

Webinář celkem za oba dva dny 9.900,- Kč bez DPH za jednoho účastníka

Webinář celkem za jeden den 5.900,- Kč bez DPH za jednoho účastníka

Program

PROGRAM A ZAMĚŘENÍ WEBINÁŘE

A. Regulace v České republice:

  • podrobné a praktické srovnání pravidel reklamy na léčivé přípravky, zdravotnické prostředky, doplňky stravy a kosmetické přípravky – dozvíte se, jaké jsou základní rozdíly mezi kategoriemi, rozdíly v omezení reklamy s uvedením příkladů a rizik včetně nových praktických zkušeností s regulací reklamy výrobků cílících na zdraví;
  • detaily k novinkám v propagaci zdravotnických prostředků – podělíme se s Vámi o naše zkušenosti po téměř ročním ostrém provozu nové regulace; představíme si navrhované změny regulace reklamy na zdravotnické prostředky (dle stavu legislativního procesu) a jejich možný dopad na Vaše každodenní reklamní aktivity;
  • aktuální trendy na poli marketingu a jejich právní limity, zejména sociální sítě, internet, influenceři a odborníci – zaměříme se zejména na aktuální doporučení dozorových orgánů v rámci přípravy internetové reklamy, která mohou podstatně zjednodušit a zpřehlednit reklamu v dané oblasti;
  • aktuální trendy v dozorové praxi – SÚKL, SZPI, KHS, RRTV – na co si dát pozor, jaké jsou rozhodovací trendy (shromažďujeme a analyzujeme rozhodnutí dozorových orgánů);
  • recenze uživatelů na internetu, sociálních sítích, diskusních fórech a cenových srovnávačích – právní pohled na možné využití či obranu. Jak se aktivně bránit lžím? Co může výrobce sám zveřejnit? Mohou si spotřebitelé v recenzích vymýšlet?;
  • reklamní obaly – u kterých produktů jsou přípustné třeba sezónní obaly? Je nutné překládat reklamní tvrzení při adaptaci obalu do ČR? Co povinná značení? Například recyklovatelnost?;
  • legislativní novinky a výhled legislativních změn v oblasti reklamy na rok 2023.


B. Regulace ve Slovenské republice

  • Čo priniesla posledná zmena zákona o liekoch a ZP?

- zmeny v predpisovaní liekov, ZP a DP – prekvapenie pre všetkých na poslednú chvíľu

- internetový predaj liekov a výdaj ZP – koho a čoho sa zmeny týkajú a v akom rozsahu?

- meny v oblasti klinického skúšania liekov a ZP – priniesli dlho očakávané zmeny zlepšenie?

- revidovaný regulačný rámec pre ZP a diagnostické ZP in vitro – ako táto zmena ovplyvní marketovanie ZP v Slovenskej republike?

  • Zásadná zmena v podmienkach vysielanej reklamy

- Ako sa menia podmienky vysielanej reklamy pre lieky, ZP a kozmetické prípravky?

  • Veľká zmena zákona o rozsahu a podmienkach úhrady liekov, ZP a DP – plusy a mínusy

- budú inovatívne lieky vstupovať do systému úhrad ľahšie a bude ich zakategorizovaných viac, ako sľubuje ministerstvo? (Nová úprava vstupu liekov na ojedinelé ochorenia, liekov určených na liečbu závažného ochorenia a liekov na inovatívnu liečbu do systému úhrad)

- uľahčí a zrýchli sa vstup generických a biosimilárnych liekov do systému úhrad?

- zásadná zmena v koncepcii zmlúv o podmienkach úhrady lieku – koniec nekonečným rokovaniam so zdravotnými poisťovňami!

- pomôže osobitná cenová regulácia liekom, ktoré nespĺňajú nákladovú efektívnosť?

- koniec podmienenej kategorizácie liekov – čo ju nahradí?

- bude mať farmaceutický priemysel povinnosť uhradiť náklady na liečbu pacienta?

  • Aké legislatívne zmeny môžeme do konca roka ešte očakávať?

- milosrdná liečba – ako nastaví ministerstvo jej podmienky?

- aké zásadné opravy si vyžaduje zákon č. 363/2011  Z. z. po jeho poslednej novele?

- očakávané zmeny v zákone o liekoch a ZP na jeseň a v zime

Info

FAQ:

Jak bude probíhat fakturace účasti na semináři/webináři?
Tradičně fakturujeme podle přihlášek, a to po konání akce.
 

Kdy obdržím prezentaci k seminář/webináři a přihlašovací údaje k webináři? Je přístup zaheslován.
Prezentaci rozešleme den před konáním webináře (tedy 08. listopadu 2022). Přihlašovací údaje budeme rozesílat ráno, v den konání webináře (cca kolem 08.30 hod), abyste měli dostatek času na přihlášení (zadání hesla apod.).
 

Je možné, že se v rámci platby jednoho účastnického poplatku zúčastní dva různí kolegové z jedné společnosti?
Ano. Účast lze rozdělit tak, že v rámci jednoho účastnického poplatku se prvního dne zúčastní kolega zodpovědný za ČR, a druhého dne se pak zúčastní jiný kolega zodpovědný za SR. Prosíme pouze, abyste tuto informaci uvedli při přihlášení, a současně uvedli emailové adresy obou kolegů pro zaslání přihlašovacích údajů.
 

Je možné za úplatu dodatečně zpřístupnit záznam webináře?
Ano. V případě, že již dnes víte, že se webináře nemůžete zúčastnit, rádi Vám dodatečně zpřístupníme záznam z webináře. Stejně tak v případě, že z náhlých nečekaných důvodů, se i přes plánovanou účast, nakonec nezúčastníte, rádi Vám záznam dodatečně zpřístupníme.
 

Můžete případně upořádat webinář či seminář (např. přes TEAMS či jinak) jen pro naši společnost a náš tým, a zodpovědět naše konkrétní dotazy, které nejsou určeny pro konkurenci ?????
Ano. Rádi pro Vás připravíme samostatný (individuální) seminář (webinář) přesně podle Vašeho zadání a potřeb.
 

Můžeme zasílat dotazy před webinářem? Bude možné pokládat dotazy v rámci semináře/webináře?
Určitě! Za dotazy předem budeme moc rádi a zařadíme je do výkladu v rámci semináře/webináře.
 

Další dotazy – během webináře – bude možné pokládat zcela diskrétně v rámci chatovacího okna či emailem či SMSkou nebo telefonicky.
 


Přihlášky zasílejte na adresu seminare@kmvs.cz 
Pavla Pospíšilová, KMVS, advokátní kancelář, s.r.o.
tel.: 296 210 562-3, e-mail: seminare@kmvs.cz
 

Webinář bude zorganizován tak, abyste jej mohli nerušeně a ve vysoké kvalitě přenosu obrazu i zvuku v přímém přenosu absolvovat z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Samozřejmostí je nejen to, že od nás v předstihu obdržíte unikátní přihlašovací údaje s pokyny pro jejich použití, ale také prezentaci v elektronické podobě. V průběhu webináře budete mít možnost, jak jste na to u nás zvyklí, pokládat dotazy přednášejícím zcela diskrétně prostřednictvím společného online chatu, který poběží po celou dobu s videopřenosem. Pro připojení k webináři nebude třeba instalovat žádný speciální program. Pouze se s využitím zaslaných přihlašovacích údajů přihlásíte prostřednicvím svého prohlížeče k webové stránce, kde poběží v níže uvedený čas „live stream“ interaktivního webináře.

V případě Vašeho zájmu Vám můžeme na vyžádání poskytnout záznam z webináře. Pro případ, že se nemůžete zúčastnit, rádi pro Vás uspořádáme interní seminář či webinář přímo dle Vašich představ a konkrétních přání.

Sestřih z již realizovaných webinářů můžete shlédnout na našem YouTube kanálu.