Seminář, který se uskuteční ve středu 21. května 2025 od 9:00 do 13:00 v prostorách Truhlárny - Event Room, je určen pro všechny, kdo se zabývají výrobou audiovizuálního obsahu, ať již jde o filmy, seriály či reklamní spoty.
V rámci semináře se zaměříme především na novinky v právní regulaci tohoto odvětví, zejména na změny, které pro producenty od letošního ledna přinesla (a ještě v příštích letech bude přinášet) poslední velká novela audiovizuálního zákona, ať už se jedná o nové okruhy dotací nebo o novinky v oblasti filmových pobídek. Podíváme se však i na nejnovější vývoj v oblasti právní regulace umělé inteligence, která se stále více prosazuje v kreativních odvětvích, a rovněž na chystané novinky v oblasti zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při natáčení.
Součástí semináře budou též témata, která nejsou sice nová, ale která se v praxi neustále znovu objevují a jsou spojena s nejrůznějšími nejasnostmi i mýty. Zodpovíme tak velmi často se opakující dotazy týkající se daňových a účetních souvislostí audiovizuální výroby, účinkování dětských herců, smluv uzavíraných se štábem a herci, či problematiky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při natáčení.
Místo konání | Osobně (účast na semináři) v prostorách Truhlárny – Event room nebo online přenos z Truhlárny |
---|---|
Přednášející | Mgr. Petr Kůta, partner KMVS JUDr. Ivan David, advokát KMVS Mgr. Jan Tetiva, advokát KMVS Mgr. Tobiáš Bolek, advokátní koncipient KMVS Ing. Simona Fialová, partner ECOVIS FACTA Mgr. Jiří Kosorinský, MBA, production safety manager SEFEX |
Cena | Pracovní snídaně s osobní účastí v prostorách Truhlárny – Event room celkem 4.900,- Kč bez DPH za jednoho účastníka (zahrnuje účastnický poplatek a občerstvení) Pro přihlášení použijte registrační formulář, který je dostupný zde |
Program | Novinky v audiovizuálním zákoně z pohledu producentů - Ivan David Jaká nová práva, ale i povinnosti přibyly producentům audiovizuálního obsahu od ledna 2025? Z nových příležitostí, které audiovizuální zákon producentům přinesl, se podíváme na nové okruhy, v nichž je možnost žádat o dotaci na výrobu: Kdo, na co a za jakých podmínek v nich může žádat o podporu? Projdeme si též nový systém rad poskytujících tuto podporu i nový systém hodnotitelů, kteří nahrazují dosavadní experty. Pokud jde o nové povinnosti producentů, podíváme se například na nově definovaný rozsah materiálů (nabídková povinnosti) i informací (evidenční povinnost), které jsou producenti povinni dodávat Národnímu filmovému archivu.
Aktuální i chystané změny v systému filmových pobídek - Tobiáš Bolek V této části se zaměříme na prezentaci zákonných podmínek, které musí být naplněny pro získání pobídek pro audiovizuální výrobu. Jaké schválené změny platí od roku 2025, které změny začnou platit až od roku 2026, a co se naopak nemění? Vysvětlíme si i to, co tyto změny znamenají pro žadatele o filmové pobídky v praxi.
Pracovněprávní souvislosti v audiovizi: smlouvy se štábem a herci, účinkování dětí, zákonný rámec BOZP - Jan Tetiva V předmětném bloku probereme pracovněprávní souvislosti vztahů v audiovizi, administrativní a další povinnosti související s účinkováním dětí (a s tím spojená častá pochybení povinných subjektů). Nakousneme i problematiku BOZP, na kterou plynule naváže v následujícím bloku pan Jiří Kosorinský.
Best Practice dle Dvanáctera bezpečného natáčení a chystaná novela zákona č. 309/2006 Sb. - Jiří Kosorinský V audiovizuálním průmyslu se bezpečnost na natáčení stává stále důležitějším tématem, a to nejen z pohledu prevence nehod, ale i v souvislosti s rostoucími legislativními požadavky. Shrneme si, jak natáčet v souladu s platnou BOZP legislativou, jakož i v souladu s doporučenou praxí (best practice) dle Dvanáctera bezpečného natáčení. Co zásadního se v této oblasti změní s připravovanou novelou zákona č. 309/2006 Sb., která přinese zpřísnění bezpečnostních požadavků pro producenty i další účastníky filmového natáčení? Jde například o nově definovaný rozsah odpovědnosti vedoucích pracovníků, nakládání s azbestem na filmové lokaci, požadavky na mladistvé pracovníky či o novou povinnost vypracovat plán bezpečnosti práce u lokací a činností s se zvýšením ohrožením členů štábu.
Praktické daňové otázky v audiovizi - Simona Fialová Správné nastavení daňových povinností v audiovizuální produkci může výrazně ovlivnit efektivitu financování projektů i právní bezpečnost producentů. Jaké jsou klíčové rozdíly mezi zaměstnaneckým poměrem a prací v režimu OSVČ pro členy štábu a herce? Jaké smluvní a daňové režimy jsou nejvýhodnější pro odměňování komparsu? Podíváme se na problematiku honorářů a licenčních poplatků a na správné nastavení zdanění autorských práv. Probereme také otázku zařazení filmových projektů do majetku firmy, uplatnění daňově uznatelných odpisů a řešení přeshraniční spolupráce z daňového hlediska.
Umělá inteligence a audiovize: Příležitosti, rizika a aktuální vývoj - Tobiáš Bolek Rozebereme si právní výzvy a rizika užívání AI v audiovizi, včetně otázek autorského práva, a na jaká ustanovení si dát ve smlouvách pozor. Na závěr se podíváme na zajímavá soudní rozhodnutí z oblasti AI a nastíníme si možné scénáře budoucího vývoje. |
Info | Pro přihlášení použijte registrační formulář, který je dostupný zde Kontaktní osoba: Lukáš Kotzina KMVS, advokátní kancelář, s.r.o. tel.: 296 210 562-3, e-mail: seminare@kmvs.cz
Akci plánujeme jako tzv. smíšenou, můžete se tedy podle své preference zúčastnit osobně (cca 25 osob) nebo online (webinář). Před samotným konáním akce od nás obdržíte elektronickou verzi prezentace.
Seminář s osobní účastí se bude konat v příjemném prostředí a krásně opravených prostorách Truhlárny – Event room (adresa Šaldova 5, Praha 8 — Karlín). Parkování je možné přímo v Šaldově ulici v hotelu Penta. Stačí vjet dolů do garáží a při odjezdu zaplatit na recepci (celkem cca 200,- Kč, neb cena za hodinu je 55,- Kč). Vždycky mají pár míst v garáži a hosté Truhlárny – Event room tohoto občas využívají (máme potvrzeno). Součástí semináře je i drobné občerstvení. Doporučujeme přijít s menším předstihem tak, abyste se stihli pohodlně usadit a připravit.
Webinář bude zorganizován tak, abyste jej mohli nerušeně a ve vysoké kvalitě přenosu obrazu i zvuku v přímém přenosu absolvovat z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. V průběhu webináře budete mít možnost, jak jste na to u nás zvyklí, pokládat dotazy přednášejícím zcela diskrétně prostřednictvím společného online chatu, který poběží po celou dobu s videopřenosem. Pro připojení k webináři nebude třeba instalovat žádný speciální program. Pouze se s využitím zaslaných přihlašovacích údajů přihlásíte prostřednictvím svého prohlížeče k webové stránce, kde poběží „live stream“ interaktivního webináře.
V případě Vašeho zájmu Vám můžeme na vyžádání poskytnout záznam z webináře. Pro případ, že se nemůžete zúčastnit, rádi pro Vás uspořádáme interní seminář či webinář přímo dle Vašich představ a konkrétních přání. Sestřih z již realizovaných webinářů můžete shlédnout na našem YouTube kanálu. |