Termín konání:

Společně s kolegy ze společností VALUE OUTCOMES a COGVIO (obě společnosti an IQVIA Business) srdečně pozvat 11. září 2024 Vás srdečně zveme na webinář či pracovní snídani (podle Vaší preference), na němž se budeme věnovat aktuálnímu (nejen legislativnímu) vývoji v oblasti elektronizace zdravotnictví a především otázkám, které se týkají praktické dostupnosti a využití potenciálu zdravotnických dat.

Na jaké legislativní novinky se zaměříme?

 

Vládní novela zákona o zdravotních službách, která upravuje podmínky vedení elektronické zdravotnické dokumentace, jakož i Národního zdravotnického informačního systému (NZIS), zavádí tzv. eŽádanky EZKartu pro pacienty a která také stanoví základní právní rámec pro telemedicínské služby, prošla v průběhu letních prázdnin Parlamentem a nyní čeká už jen na vyhlášení ve Sbírce zákonu.

 

Doslova přelomový návrh nařízení o evropském prostoru pro zdravotní data (EHDS), byl na konci dubna tohoto roku schválen Evropským parlamentem a čeká už jen na formální schválení Evropskou radou a publikaci v Úředním věstníku EU.

 

K výraznému posunu došlo také v procesu implementace evropského nařízení o správě dat (DGA), když proběhlo mezirezortního připomínkové řízení k návrhu zákona o správě dat a o řízeném přístupu k datům.

 

 

Jaké budou reálné přínosy nejen těchto vybraných legislativních změn na dostupnost a využitelnost zdravotnických dat?

 

Z našeho pohledu se jedná o zcela zásadní změny, a proto se budeme jejich pozitivním i negativním dopadům do každodenní praxe poskytovatelů zdravotní péče, farmaceutických společností, zdravotních pojišťoven i běžného života pacientů podrobně věnovat a diskutovat s Vámi právě na tomto semináři.

 

V rámci semináře nám kolegové z VALUE OUTCOMES navíc ukáží, v jakých případech již můžeme hovořit o relativně dobře dostupných a prakticky využitelných zdravotnických datech a kde naopak zůstává potenciál zdravotnických dat stále nevyužitý.

 

Díky našim kolegům z COGVIO se mohou účastníci semináře také těšit na představení inovativních postupů při práci se zdravotnickými daty, které mohou přinést významnou přidanou hodnotu pacientům, poskytovatelům péče i farmaceutickým společnostem.

 

Akci plánujeme jako tzv. smíšenou, můžete se tedy podle své preference zúčastnit osobně (cca 25 osob v krásných prostorách Truhlárny – Event room) nebo online (webinář). Před samotným konáním akce od nás obdržíte elektronickou verzi prezentace.

 

V případě, že se nemůžete zúčastnit a máte o webinář zájem, dejte nám vědět, rádi Vám za standardní účastnický poplatek poskytneme záznam z webináře.

 

Místo konání

online přenos nebo seminář

Přednášející

Libor Štajer, KMVS

Martin Cach, KMVS

Tomáš Doležal, VALUE OUTCOMES, an IQVIA Business

Anastasie Halas, COGVIO, an IQVIA Business

Cena

Pracovní snídaně s osobní účastí v prostorách Truhlárny – Event room celkem 5.900,- Kč bez DPH za jednoho účastníka (zahrnuje účastnický poplatek, občerstvení)

nebo

webinář celkem 5.600,- Kč bez DPH za jednoho účastníka

Pokud se přihlásíte k účasti na tento seminář a současně také na semináři UMĚLÁ INTELIGENCE A INOVACE VE ZDRAVOTNICTVÍ - akt o umělé inteligenci, inovativní zdravotnické prostředky, autorské právo a umělá inteligence, získáte slevu na oba účastnické poplatky ve výši 15%.

Program

(i)           Novinky v elektronizaci zdravotnictví

(ii)         Primární a sekundární použití dat ve zdravotnictví dle EHDS

(iii)        Správa dat a řízený přístup k datům dle nařízení o správě dat

(iv)        Dostupnost otevřených dat a jejich využití

(v)         Příklady využití datových zdrojů k mapování cesty pacienta zdravotním systémem a analytických vhledů do vybraných populací, onemocnění a způsobů prevence a léčby

Info

Přihlášky zasílejte na adresu seminare@kmvs.cz 

Kontaktní osoba:

Pavla Pospíšilová
KMVS, advokátní kancelář, s.r.o.
tel.: 296 210 562-3, e-mail: seminare@kmvs.cz

Akci plánujeme jako tzv. smíšenou, můžete se tedy podle své preference zúčastnit osobně (cca 25 osob v prostorách Truhlárny – Event room) nebo online (webinář). Před samotným konáním akce od nás obdržíte elektronickou verzi prezentace.

Seminář s osobní účastí se bude konat v příjemném prostředí a krásně opravených prostorách Truhlárny – Event room (adresa Šaldova 5, Praha 8 — Karlín). Parkování je možné přímo v Šaldově ulici v hotelu Penta. Stačí vjet dolů do garáží a při odjezdu zaplatit na recepci (celkem cca 200,- Kč, neb cena za hodinu je 55,- Kč). Vždycky mají pár míst v garáži a hosté Truhlárny – Event room tohoto občas využívají (máme potvrzeno).  Součástí semináře je i drobné občerstvení. Doporučujeme přijít s menším předstihem tak, abyste se stihli pohodlně usadit a připravit.

Webinář bude zorganizován tak, abyste jej mohli nerušeně a ve vysoké kvalitě přenosu obrazu i zvuku v přímém přenosu absolvovat z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. V průběhu webináře budete mít možnost, jak jste na to u nás zvyklí, pokládat dotazy přednášejícím zcela diskrétně prostřednictvím společného online chatu, který poběží po celou dobu s videopřenosem. Pro připojení k webináři nebude třeba instalovat žádný speciální program. Pouze se s využitím zaslaných přihlašovacích údajů přihlásíte prostřednictvím svého prohlížeče k webové stránce, kde poběží „live stream“ interaktivního webináře.

V případě Vašeho zájmu Vám můžeme na vyžádání poskytnout záznam z webináře. Pro případ, že se nemůžete zúčastnit, rádi pro Vás uspořádáme interní seminář či webinář přímo dle Vašich představ a konkrétních přání.

Sestřih z již realizovaných webinářů můžete shlédnout na našem YouTube kanálu.