Termín konání:

Dovolujeme si Vás tímto společně s kolegy ze společnosti VALUE OUTCOMES srdečně pozvat na webinář či seminář (podle Vaší preference), na němž se budeme tradičně věnovat problematice cen a úhrad léčivých přípravků. Akce se bude konat opět netradičně v odpoledních hodinách od 13:00 ve čtvrtek 20. března 2025 v prostorách Truhlárny – Event room.

Aktuálně se očekává projednání komplexní novely zákona č. 48/1997 Sb. ve druhém čtení v Poslanecké sněmovně, přičemž v té souvislosti byla předložena řada pozměňovacích návrhů. Některé z nich jsou poměrně přelomové a týkají se nejen centrálního zadávání veřejných zakázek na nákup léčivých přípravků pro poskytovatele (návrh vzešel již z připomínkového řízení), ale nově též možnosti zajištění distribuce léčivých přípravků zdravotními pojišťovnami. V návrzích se objevila i změna způsobu vykazování ZÚLPů předepisovaných na žádanku s ohledem na problematiku přijímání bonusů z nákupu léčiv.

 

Po delší době vydalo Ministerstvo zdravotnictví stanovisko k otázce analýz dopadu do rozpočtu (dostupné zde), což bude mít vliv na správní řízení. Ke změně dochází v souvislosti s úpravou nového systému sledování limitů započitatelných doplatků přímo při výdeji v lékárně v systému eRecept od ledna 2025. Ze stanoviska vyplývá, že analýzy BIA by nově měly obsahovat zohlednění nákladů na započitatelné doplatky.

 

Tradičně se budeme věnovat též aktualitám z rozhodovací praxe Státního ústavu pro kontrolu léčiv, Ministerstva zdravotnictví či soudů v cenách a úhradách léčivých přípravků, které pro Vás vybereme dle aktuálního stavu.

Místo konání

Osobně (účast na semináři) v prostorách Truhlárny – Event room

nebo

online přenos z Truhlárny

Přednášející

Mgr. Libor Štajer, partner KMVS

JUDr. Lenka Vlková, advokátka KMVS

MUDr. Tomáš Doležal, PhD., Value Outcomes

 

Cena

Pracovní snídaně s osobní účastí v prostorách Truhlárny – Event room celkem 5.900,- Kč bez DPH za jednoho účastníka (zahrnuje účastnický poplatek a občerstvení)

nebo

webinář (nebo záznam) celkem 5.900,- Kč bez DPH za jednoho účastníka

Program

  1. Novela k HTA:
  • zopakování obsahu a přehled projednávaných pozměňovacích návrhů, zejména nová právní úprava hodnocení vakcín;
  • plánovaná účinnost a zopakování termínů;
  1. Komplexní velká novela zákona č. 48/1997:
  • přehled a vysvětlení změn – průběh legislativního procesu – aktuální verze novely po vypořádání připomínek – novinky (zejména veřejná zakázka iniciovaná ze strany zdravotních pojišťoven ohledně ZÚLP a nemocničních přípravků) a obsah změn:
  • změny v oblasti cenového referencování;
  • změny u podobných přípravků – mj. zrušení závazku prvního podobného (dopady, vliv na stávající řízení);
  • složené léčivé přípravky;
  • změny v rámci řízení o VILP;
  • změny v rámci řízení o orphan LP (LPVO);
  • změny v otázce hodnocení a posuzování nákladové efektivity a dopadu do rozpočtu;
  • další změny zejm. procesního charakteru;
  • nová část osmá – vyčlenění úhrad PZLÚ z části šesté;
  1. Aktuální vývoj v oblasti úhrad LPVO dle §39a:
  • specifika procesu (publikace HZ, podklady nezbytné pro jednání PO);
  • specifika smluvních vztahů – uzavření smluv a jejich publikace v Registru smluv;
  • cenová regulace LPVO z praktického pohledu;
  • co nám říkají negativní stanoviska MZ?
  1. Novela zákona o cenách:
  • po dlouhé době byla přijata novela zákona o cenách - co nového přinese a od kdy a na co bude třeba se připravit? Nový proces opatření obecné povahy;
  1. Novela prováděcí vyhlášky:
  • rozšíření preskripce na praktiky a pediatry v případě přípravků s preskripčním omezením „L“ a konsekvence související s novelou;
  1. Aktuality z rozhodovací praxe SÚKL, MZ či soudů:
  • vybraná rozhodnutí a kauzy dle aktuálního stavu.

Info

Přihlašovat se můžete prostřednictvím registračního formuláře zde.

 

Kontaktní osoba: Lukáš Kotzina

                                 KMVS, advokátní kancelář, s.r.o.

                                 tel.: 296 210 562-3, e-mail: seminare@kmvs.cz 

 

Akci plánujeme jako tzv. smíšenou, můžete se tedy podle své preference zúčastnit osobně (cca 25 osob) nebo online (webinář). Před samotným konáním akce od nás obdržíte elektronickou verzi prezentace.

 

Seminář s osobní účastí se bude konat v příjemném prostředí a krásně opravených prostorách Truhlárny – Event room (adresa Šaldova 5, Praha 8 — Karlín). Parkování je možné přímo v Šaldově ulici v hotelu Penta. Stačí vjet dolů do garáží a při odjezdu zaplatit na recepci (celkem cca 200,- Kč, neb cena za hodinu je 55,- Kč). Vždycky mají pár míst v garáži a hosté Truhlárny – Event room tohoto občas využívají (máme potvrzeno). Součástí semináře je i drobné občerstvení. Doporučujeme přijít s menším předstihem tak, abyste se stihli pohodlně usadit a připravit.

 

Webinář bude zorganizován tak, abyste jej mohli nerušeně a ve vysoké kvalitě přenosu obrazu i zvuku v přímém přenosu absolvovat z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. V průběhu webináře budete mít možnost, jak jste na to u nás zvyklí, pokládat dotazy přednášejícím zcela diskrétně prostřednictvím společného online chatu, který poběží po celou dobu s videopřenosem. Pro připojení k webináři nebude třeba instalovat žádný speciální program. Pouze se s využitím zaslaných přihlašovacích údajů přihlásíte prostřednictvím svého prohlížeče k webové stránce, kde poběží „live stream“ interaktivního webináře.

 

V případě Vašeho zájmu Vám můžeme na vyžádání poskytnout záznam z webináře. Pro případ, že se nemůžete zúčastnit, rádi pro Vás uspořádáme interní seminář či webinář přímo dle Vašich představ a konkrétních přání.

Sestřih z již realizovaných webinářů můžete shlédnout na našem YouTube kanálu.